Google

יום חמישי, 7 בפברואר 2013

עושים כסף באינטרנט - חשיפה הדרגתית



היום נזכרתי בפעמים הראשונות שבהן התחלתי לשווק תוכניות שותפים באינטרנט.
למה פעמים, בלשון רבים, ולא פעם אחת? כי למעשה היתה יותר מרק פעם אחת. החלתי לשווק תוכניות שותפים מספר פעמים ראשונות, גם בטרם ידעתי שמה שאני עושה נקרא בכלל שיווק תוכניות שותפים.
באחת הפעמים הללו, בדיוק מכרתי מוצרים מדלת לדלת באותה תקופה. זה היה קשה. מכירת מוצרים מדלת לדלת, למי שלא ניסה, היא אתגר שאין כמותו. קר בחורף, חם בקיץ, ההיענות לא גבוהה בכלל, הכסף לא פשוט, עבודה קשה. מאתגרת כמו שאנחנו אוהבים להגיד בחיוביות.
באחד הימים, נכנסתי לאחד הפורומים בחו"ל ושאלתי שאלה פשוטה: האם למישהו כאן יש ניסיון עם מכירת מוצרים מדלת לדלת, והאם אתם מצליחים לעשות מזה כסף? שאלה תמימה. של חוסר היכרות עם עולם האינטרנט דאז (מדובר על כ 7 שנים אחורה בזמן) ותמימה לגמרי בכוונותיה: כל רצוני היה באמת לקבל מידע וקצת להחכים מניסיונם של אנשים, שאולי עושים זאת יותר זמן ממני, ויש לי אפשרות ללמוד מהם כיצד, והאם הדרך הזו בכלל כדאית.
כעבור שלוש וחצי שניות נזרקתי מהפורום וקיבלתי המון הערות מוזרות כגון: את/ה לא יכול למכור כן דברים! זה נחשב ספאם! אל תגיב כאן בבקשות שנקנה ממך דברים וכולי. מיותר לציין שנותרתי בהלם. לא הבנתי על מה הם מדברים ומה בכלל רוצים ממני. לא ניסיתי למכור שום דבר ולא הייתה לי כוונה זדונית משום סוג שהוא, כל מה שרציתי היה לקבל מידע אמיתי, באופן הכן ביותר שיש.
ובכלל – לא ידעתי שאפשר למכור דברים באינטרנט.
הואוווו... כאן נפתחה לי דלת חדשה לעולם. ברגע הזה הבנתי משהו. הבנתי שאנשים מוכרים דברים באינטרנט, ושכנראה התופעה הזו מספיק נפוצה כדי לעצבן כמה אנשים.
טוב, לא היו לי כוונות לעצבן אף אחד, ובכל מקרה לא הייתי מנסה למכור שום דבר דרך פורום, אבל זה נתן לי כיוון. פתאום נזרע הזרע, ניצת הדמיון, משהו קרה.
התחלתי לחקור. מהר מאוד, תוך פחות משעה, נחשפתי לעולם המופלא של שיווק תוכניות שותפים וכמובן עשיתי בו את כל הטעויות האפשרויות מאותו רגע והלאה למשך איזו חצי שנה, עד שהרכבתי לעצמי תוכנית עבודה מוצלחת שגם מניבה כסף. הללויה. למדתי איך עושים כסף באינטרנט.
מה שלא סיפרתי לכם, הוא שזו הייתה רק אחת החשיפות שלי לתחום הזה. התחלתי בשיווק תוכניות שותפים והמשכתי לעסוק בדברים נוספים במקביל, עד שנתקלתי בתחום הזה שוב. בצורה קצת אחרת שלו.
זו הייתה הפעם השנייה. בפעם הזו ניסיתי לקנות משהו באינטרנט וגיליתי את איביי. משם הדרך הייתה קצרה לחיבור שתי הנקודות הללו. כסף באינטרנט, תכניות שותפים, איביי.
החלק השלישי של הפאזל התגלה לי שוב בפן אחר, כאשר שיווקתי אחסון אתרים ברשת, ותוך כדי עבודה נתקלתי ברשתות שותפים. נתקלתי בכל מיני הצעות של אפילייאטס, משווקים, שהציעו לי למכור את שירות האחסון בהצלחה רבה יותר, על ידי רכישת כל מיני מדריכים שהבטיחו ללמדני כיצד לשווק טוב יותר באינטרנט ואיך עושים כסף באינטרנט עם שיווק נכון. קניתי, קראתי, סיננתי, התרשמתי. ואז הבנתי. מה שהם עושים, הוא בדיוק מה שאני עושה. אבל הם פשוט משווקים מוצרים דרך רשת שלמה של מוצרי שותפים, ואילו אני – שיווקתי רק מוצר אחד.
מכאן, חיבור כל הנקודות יחד היה כבר ממש קל ואני הייתי על המסלול הבטוח לחודשים של ניסוי וטעיה, שבסופם גם כמה הצלחות מרעישות.
ההתחלה הזו הייתה הדרגתית. אט אט נחשפתי יותר ויותר לעולם של כסף באינטרנט. לא ידעתי כלום, ועקומת הלמידה הייתה עצומה. כל יום למדתי המון דברים חדשים, ניסיתי, השתכללתי, כמעט לא ישנתי בכלל, עבדתי ועבדתי, למדתי וטעיתי, ובסוף גם חוויתי הצלחות מרשימות.
אני רוצה לאמר לכל מי שמתחיל את דרכו בשיווק תכניות שותפים ולומד איך עושים כסף באינטרנט בפעם הראשונה (או, בפעמים הראשונות, כמוני): זוהי דרך יפה, ארוכה, מניבה, מעניינת, מרתקת. תיהנו משלבי הלמידה, וכהי חשוב: אל תפחדו לטעות. כל הצלחה גדולה שלי, וזה אומר בביטחון מלא, באה בעקבות כשלון ענק. בהצלחה!

אין תגובות: